Εγκυμοσύνη: Τοκετός & Πυελικό Έδαφος

right1Ο τοκετός επηρεάζει το πυελικό έδαφος;

Οι μύες του πυελικού εδάφους συχνά γίνονται αδύναμοι εξαιτίας φυσιολογικών ορμονικών αλλαγών στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, και κυρίως μετά τον τοκετό εξαιτίας του φυσιολογικού τους τραυματισμού.

Περισσότερες από τις μισές εγκύους γυναίκες αναφέρουν συμπτώματα ακράτειας ούρων, τα οποία παρατείνονται και μετά τον τοκετό και χειροτερεύσουν με το πέρασμα του χρόνου. Οι κλινικές μελέτες κάνουν λόγο για ένα ποσοστό ακράτειας 19% σε γυναίκες με ένα παιδί, 25% σε γυναίκες με δύο παιδιά και 33% με τρία και παραπάνω παιδιά.

Οι ασκήσεις των μυών του πυελικού εδάφους στην διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορούν να προλάβουν τη βλάβη του πυελικού εδάφους;

Η επιστημονική έρευνα και η κλινική εμπειρία μας έχουν δείξει ότι ένα πρόγραμμα άσκησης των μυών του πυελικού εδάφους μπορεί να μειώσει την πιθανότητα ή τα συμπτώματα της ακράτειας τόσο κατά την εγκυμοσύνη όσο και μετά τον τοκετό σε γυναίκες που βρίσκονται στην πρώτη εγκυμοσύνη τους.

Ένα δυνατό πυελικό έδαφος είναι η καλύτερη πρόληψη για την ακράτεια.

Οι ασκήσεις των μυών του πυελικού εδάφους μετά τον τοκετό μπορούν να αποκαταστήσουν τη βλάβη του πυελικό εδάφους;

right2Η άσκηση των μυών του πυελικού εδάφους μετά τον τοκετό μπορεί να έχει θετική επίδραση. Μια πρόσφατη έρευνα αποδεικνύει ότι η ακράτεια αυξάνεται στη διάρκεια των 12 χρόνων μετά τον πρώτο τοκετό και ότι το 47% των γυναικών έχει κάποιον βαθμό ακράτειας. Επίσης, εάν η ακράτεια επιμένει μετά τον τοκετό, χρειάζεται οπωσδήποτε πρόγραμμα άσκησης για την αποκατάστασή της. Το πέρασμα των χρόνων επιδεινώνει και δεν εξαλείφει τα συμπτώματα της ακράτειας.

Δεν είναι ποτέ νωρίς ή αργά για την άσκηση των μυών του πυελικού εδάφους

Ποιες είναι οι καλύτερες ασκήσεις πριν και κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Υπάρχουν πολλές ασκήσεις που παίζουν σημαντικό ρόλο στην ενδυνάμωση του πυελικού εδάφους. Ωστόσο υπάρχουν οι ειδικές ασκήσεις που ταιριάζουν περισσότερο σε σας. Το πρόγραμμα άσκησης είναι εξατομικευμένο και έχει άμεση σχέση με το εάν είστε στις αρχές της εγκυμοσύνης, στο τέλος της ή αμέσως μετά τοκετό.

Εμπιστευθείτε το Κέντρο Φυσικοθεραπείας, επικοινωνήστε μαζί μας και ενημερωθείτε.  Ένα πρόγραμμα άσκησης μπορεί να προλάβει πολλές δυσλειτουργίες του πυελικού εδάφους. Μην αφήνετε το πυελικό σας έδαφος στην τύχη του!